Selasa, 2 Mac 2010

Andai cermin itu bayangan wajah

, maka akhlak itu bayangan peribadi, andai pengetahuan itu bayangan ilmu, maka taqwa itu banyangan iman.
Teman yang baik susah dicari, lebih sukar ditinggalkan dan mustahil utk dilupakan.
Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.
Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yang telah pun dibukakan untuk kita.
Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehingga ia pergi.
If ever day comes and u find a better friend than me, just remember that what i gave to u is the best of what i have and what i am to u is the best that i can only be.
Kawanlah selagi hati, bercintalah selagi ada yang sudi, gembiralah selagi ada teman di sisi, ingatlah kawan selagi terasa ia beerti.
Hearts could only love 4 a while, feet could only walk 4 somewhile, clothes won’t 4 ever be in style but having a friend like u is 4 ever worthwhile.
Semoga kita memiliki kebahagiaan yang cukup utk membuat kita rasa diri kita menarik, percubaan yang cukup utk membuatkan kita kuat, kesedihan yang cukup utk membuatkan kita bahagia.
Memberi sesorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali. Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya tidak, pastikan ia terus mekar di hati anda. Ia cuma mengambil masa seminit utk jatuh hati pada seseorang, satu jam utk menyukai seseorang, satu hari utk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup utk melupakan seseorang.
Semasa kita dilahirkan, kita menangis dan orang di sekeliling kita tersenyum. Teruskan hidup kita supaya apabila kita mati nanti kitalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling kita pula yang akan menangis.
“Kalaulah anda tidak mampu menggembirakan orang lain, janganlah pula anda menambahkan dukanya….” “Hidup ini ibarat meniti seutas benang, kadangkala kita jatuh dan terluka…itulah yang aku rasai saat ini….”
Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yg hakiki, … kalau hati itu bersih
“Berfikir secara rasional tanpa dipengaruhi oleh naluri atau emosi merupakan satu cara menyelesaikan masalah yg paling berkesan”

Tiada ulasan:

Feeds

YA ALLAH


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com