Selasa, 2 Mac 2010

CIPTAKANLAH KEBAHAGIAAN ITU SEBELUM ANDA KEHILANGANNYA…



 
Saya sering menitiskan air mata apabila membaca kisah wanita yang kehilangan suami sedangkan mereka baru menghabiskan masa bersama. Kebaikan suami seperti rajin membantu membuat kerja rumah, hanya tinggal kenangan…

Bagaimana jika ia berlaku kepada anda? Mungkin sikap suami atau isteri yang anda benci itu akhirnya menjadi kenangan terindah dalam hidup.

Mungkin ada yang berkata, kalau suami tu perangainya macam setan buat apa nak dikenang? Lebih baik tak ada depan mata, menyakitkan hati je.

Namun saya percaya, sebenarnya jauh di sudut hati, kita begitu menyayangi dan berharap sepenuhnya agar dia juga menyayangi kita. Sebagai manusia biasa, sudah lumrah untuk hati kita berasa kasih dan kasihan lebih-lebih lagi kepada insan yang pernah kita cintai dan sayangi.

Mengapa tidak kita jadikan harapan itu satu kenyataan?

Pengalaman setiap orang adalah berbeza, begitu juga pengalaman anda dan saya dalam alam rumahtangga.

Namun kita boleh menghadapinya dalam keadaan yang sama.

Setiap penyakit ada ubat yang Tuhan turunkan begitu juga setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. Lebih molek memohon kepada Tuhan agar memberi jalan keluar kepada setiap permasalahan dan berusaha, daripada berpecah-belah dan bercerai.

Kini, saya tidak lagi berendam air mata kerana “luka” dalam hati sudah ada penawarnya. Dengan penawar ini, saya benar-benar berasa amat tenang dan mampu tersenyum walaupun makhluk halus yang bergelar sedih, kecewa dan pelbagai lagi perasaan negatif cuba bersarang di hati. Dengan izin Tuhan segalanya dapat ditepis sehingga saya seolah-olah memegang sebuah trofi kemenangan atas kejayaan melawan anasir-anasir jahat ini.

BAHAGIA DAN DUKA ITU RUPANYA PERMAINAN DIRI SENDIRI

Dan kini juga baru saya tahu rupa-rupanya segalanya adalah berpunca daripada diri saya sendiri. Saya sendiri yang mencipta dukalara dan tangisan itu. Bermakna, hanya saya sendiri yang boleh mencipta bahagia. Bahagia dalaman dan luaran.

Dulu, saya sering menuding jari kepada suami menyalahkan beliau atas segala konflik yang melanda. Saya sering nampak kekurangannya sedangkan kekurangan diri sendiri saya tidak akui.

Anda mungkin sering mengagumi pasangan romantik yang berjalan berpegangan tangan, dan berkata sendirian, “Alangkah bahagianya mereka, tapi aku…? Dah nasib badan..”

Ingatlah, setiap anugerah Tuhan itu adalah yang terbaik bagi anda, cuma terpulang pada anda menjadikannya baik atau sebaliknya.

Dengan menghayati segala panduan di dalam ebook ini, anda akan mengetahui hikmah dan ‘motif’ disebalik setiap kejadian yang menimpa. Segala persoalan yang bersarang di hati anda juga akan terjawab.

Jadi, adakah anda ingin terus dirundung kekecewaan dan kesedihan dengan keadaan mahligai anda itu? Anda boleh ‘menelan’ semuanya walaupun pahit jika anda mahu

INILAH YANG ANDA PERLUKAN SEKARANG!
"Rumahtanggaku Aroma Syurga"

Tiada ulasan:

Feeds

YA ALLAH


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com