Selasa, 2 Mac 2010

Rahsia Kasih Sayang Suami Isteri


 

Dugaan tanpa zuriat adalah merupakan suatu ujian yang berat terhadap sesebuah rumahtangga. Ia akan menjadi semakin rumit bila terdapat campurtangan dan hasutan dari pihak luar. Mungkin tidak semua, tetapi terdapat sebahagian rumahtangga yang goyang dengan ujian ini. Bahkan ada yang mengambil keputusan untuk berpisah. Ini adalah suatu perkara yang perlu dielakkan daripada berlaku. Apa sahaja masalah yang berkaitan dengan kesukaran untuk dapat zuriat adalah masalah bersama yang perlu ditangani bersama-sama. Sebarang ketegangan tidak sedikitpun akan membantu.
Selain dari melakukan ikhtiar-ikhtiar untuk mendapatkan rawatan kesuburan, jangan sekali-kali kita abaikan kepentingan dalam menjaga keharmonian rumahtangga.

Kami bukanlah pakar motivasi yang pakar dalam memberi nasihat berkenaan dengan keharmonian rumahtangga. Kami juga adalah pasangan suami isteri biasa seperti orang lain yang kadang-kadang ‘tergigit lidah’.

Namun, keharmonian rumahtangga adalah sebahagian dari cita-cita utama setiap pasangan suami isteri. Ketika kami mencari-cari bahan untuk penulisan ebook kedua kami, terjumpa sesuatu di internet…. Emm, mungkin ini adalah penyelesaiannya iaitu sebuah ebook yang bertajuk ‘Doa Pengasih‘.


doa pengasih

Anda boleh klik link di bawah untuk maklumat lanjut.

>>EBOOK DOA PENGASIH<<

Tajuk ebook ini memang sangat menarik, tetapi kami ragu-ragu dengan isi kandungannya pada mulanya kerana istilah ‘Ilmu Pengasih’ yang terkenal dengan unsur syirik dikalangan masyarakat kita bermain-main di kepala kami. Kami email penulisnya untuk meminta penjelasan lanjut tentang isi kandungannya. Esoknya kami dapat balasan email dari penulis ebook tersebut yang memberi jaminan bahawa isi kandungannya tidak lari dari batas-batas syariat islam. Kami lebih yakin bila mendapat tahu bahawa penulisnya adalah lulusan aliran sains dan agama dari Universiti Tempatan. Secara kebetulan pula, penulisnya membuat pengakuan bahawa beliau adalah merupakan salah seorang pembeli ebook Rahsia Mudah Hamil. Dengan senang hatinya, penulis tersebut iaitu saudara Munib telah memberikan kami satu salinan ebook Doa Pengasih secara percuma.

Hari tu juga kami baca ebook Doa Pengasih ini dan mendapati bahawa ia bukan semata mata tentang hubungan cinta pasangan kekasih saja. Malah ia boleh diaplikasikan pada sesiapa saja yang ingin dikasihi, contohnya seorang pekerja yang ingin diberi perhatian oleh majikan, atau seseorang yang ingin sentiasa disenangi oleh temannya, atau apa saja subjek berkaitan cinta & kasih sayang, termasuklah doa untuk diamalkan oleh isteri supaya dikasihi suami dan doa oleh suami supaya dikasihi oleh isteri.

Tak perlulah kita amalkan ilmu-ilmu hitam untuk pengasih kerana ia bukannya menyelesaikan masalah, tetapi menambahkan lagi masalah yang ada. Ilmu-ilmu hitam tersebut pada zahirnya sahaja dapat membuatkan kita dikasihi suami/isteri, bukannya datang dari hati, tetapi dari mainan syaitan.

Allah mempunyai 100 kasih(rahmat), satu diberikan pada semua penduduk bumi untuk dikongsikan bersama oleh manusia, haiwan & makhluk lain. Dengan satu kasih(rahmat) inilah kita saling menyayangi antara satu sama lain, walaupun berbeza agama, bangsa, negara, dll. Haiwan pun mendapat manafaat dari kasih(rahmat) Allah swt ini. Apatah lagi kita sebagai manusia yang mana hati-hati setiap manusia dimiliki oleh Allah swt. Melalui doa-doa pengasih ini, Insyaallah, Allah swt akan mengubah hati-hati suami/isteri khususnya atau sesiapa sahaja dapat mengasihi kita dari hati yang ikhlas.

Ringkasnya, kandungan web ini adalah tentang bagaimana menjalinkan hubungan kasih sayang sesama insan.

Maha suci Allah yang menciptakan segalanya.

Semoga perkongsian ini ada manafaatnya.

Abu Jarir & Ummu Aisyah

Tiada ulasan:

Feeds

YA ALLAH


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com